14. jun. 2011

Vi kan alle så meget andet

Jeg er simpelthen bare rigtig veltilfreds nu. Sådan rigtig godt tilpas, rolig og så overhovedet ikke, for jeg hører "S.O.A.P. Is In The Air" (intern roomie ting) og "Celebration" af Kool & The Gang, mens jeg rokker min overkrop frem og tilbage som en retarderet men lykkelig unge. Nu sidder i sikkert med et stort, fedt spørgsmålstegn malet i panden, så lad mig hjælpe jer lidt: jeg er lige kommet tilbage, efter at have været oppe i mundtlig dansk eksamen. Jeg har åbenbart præsteret at sammensætte noget - og jeg citerer - "sublimt, så sublimt", for jeg fik 12. Det er ikke fordi jeg er utilfreds, må jeg så ydmygt indrømme. Har det sådan lidt, at alle de andre eksamener egentlig ikke betyder noget for mig, så længe min dansk eksamen går godt. Det er på det punkt, at jeg bare forventer alt for meget fra mig selv, fordi jeg ved, at det er hvad, jeg er dygtig til.

Så vil jeg lige benytte lejligheden til at give jer et rigtigt rart råd: forvent nu ikke at himlen åbner sig og Jesus kommer ned og lovpriser jer til alle jeres eksamener. Så længe i gør jeres bedste og har det godt med det, så er det da også helt okay alligevel. Man kan være nok så dårlig til fagene i skolen, men det betyder ikke, at i er komplet retarderede. Paratviden har heller aldrig være min stærke side, men til gengæld har jeg en forståelse for mennesker, filosofi, livet i al sin pragt og danskfaget (hvilket jeg synes for det meste er forbundet med hinanden). Jeg har et bredt og godt ordforråd, men det vil de ikke høre i fysiktimen, så dér er jeg også stemplet som hende den blanke, der har hånden i vejret hvert fjerde minut.. Jeg ved heldigvis godt, at jeg ikke er blank - jeg er bare moden og sikker nok på mig selv til at spørge løs, fordi jeg godt ved, at jeg stadig kan en masse fantastisk. Et rigtig langt råd, men håber i forstår, hvor jeg vil hen. Det er ikke verdens undergang med et 4-tal, i kan så meget andet!

Knus og kram

Christine Miranda

Ingen kommentarer:

Send en kommentar